barfoteca

Descoperire mare au facut savantii, de data aceasta nu cei britanici, ci americani  – barfele infuenteaza felul in care privim oamenii. Literalmente. Zvonurile negative asociate cu o persoana ne fac sa fim mai atenti la aceasta, privnd-o mai lung decat pe cineva despre care am auzi informatie pozitiva sau neutra. Fair enough. Pe cine intereseaza ca astazi am citit trei ziare? Dar v-ati uita mai atent la mine daca  as spune ca am iesit din magazin uitand sa le platesc, nu-i asa? :)

Autorii studiului, publicat saptamana aceasta de revista Science, sustin ca barfa reprezinta o predilectie naturala a omului, care are si o functie social-informationala.  Zvonurile negative ne ajuta sa identificam potentialii inamici, persoanele care (fie pur teoretic) ar putea sa ne dauneze intr-un mod sau altul. Prin zvonuri si barfe noi valorificam experienta altora, ceea ce ne ajuta sa evitam calcatul pe grebla cu propriul piciorus. Deci ne alegem cu un cucui mai putin si un pantof mai intreg.

Hai sa nu barfim despre cat de novator si revolutionar este acest studiu si sa recunoastem ca la toti ne place o barfa buna. Si e ok cu doua conditii – daca: 1) nu se barfeste din malitiozitate si 2) nu se barfeste cu oricine.

Advertisements

One thought on “barfoteca

  1. o, da! o barfa buna e mai gustoasa chiar decat o prajitura cu crema dubla :)
    eu am doi oameni cu care tare imi place sa savurez: mama si o prietena :)

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s