Britanicii cu nasul rosu

Ieri dimineata aproape toti copiii pe are i-am vazut in drumul nostru spre scoala aveau nasul rosu. Nu, nu de frig. Unii pici erau pictati pe fata, altii purtau antene rosii, fundite rosii, palarii rosii, cravate rosii. Toti aveau cate o lira in buzunar. Odorul meu ca de obicei s-a luat la intrecere cu Jamie (cine ajunge primul la poarta scolii), alergand mai atent decat de obicei, ca nu cumva sa-i cada de pe varful nasului bila rosie de burete cauciucat. Ieri a fost red nose day, zi in care scolarii au putut veni imbracati in altceva decat uniformele obisnuite, in ceva rosu si/sau haios in schimbul la o lira.

Organizat de fundatia de caritate Comic Relief cu sloganul “Do something funny for money”, the Red Nose Day e un eveniment de proportii in UK, devenit practic sarbatoare nationala. Este probabil cea mai mare campanie de colectare de fonduri in scopuri caritabile, in care se implica atat oamenii de rand, cat si persoane publice din cele mai diverse domenii, de la Beckham pana la Blair.

In sceneta TV de mai jos, de exemplu, apar, alaturi de multe alte vedete, George Michael, Gordon Brown, JLS, Rio Ferdinand, Kiera Knightley, Justin Bieber si Paul McCartney.

Inca din februarie in vanzare au fost puse produse speciale pentru campania nasului rosu – tricouri semnate de Vivienne Westwood, esarfe de la Liberty, carte cu retete de la Jamie Oliver, cipsuri cu arome noi elaborate de comediantii indragiti, etc, etc. Vedetele s-au angajat in diverse incercari mai mult ori mai putin trasninte, cum ar fi preparararea pranzului pentru prim-ministru in bucataria de pe 10 Downing Street ori stabilit record la cea mai lunga emisiune radio prezentata de o singura persoana, etc, etc.

Banii din vanzari, sponsorizari si donatii sunt colectati pentru a finanta proiectele de caritate desfasurate de Comic Relief atat in UK, cat si in strainatate. In acest an Comic Relief a adunat suma record de peste £74.3 milioane. In acest an publicul britanic a donat suma record de £74.3 milioane pentru Comic Relief.

Unul dintre lucrurile care ma impresioneaza la britanici este generozitatea lor fata de organizatiile de caritate. Stiti cati bani au oferit britanicii in scopuri caritabile in anul trecut? £10.6 miliarde! In pofida crizei. Aceasta suma reflecta doar donatiile publicului, excluzand banii oferiti de corporatii si filantropisti. Practic fiecare al doilea britanic doneaza bani organizatiilor de caritate cel putin o data pe luna, mai exact 56 la suta din populatia adulta, potrivit ultimului raport UK Giving. Cel mai des se doneaza pentru cercetari medicale, pentru sustinerea copiilor si pentru proiecte de asistenta internationala.

Impresionante prin diversitate sunt si campaniile de colectare de fonduri. De la iarmaroace si quiz-uri organizate in scoli sau in oficii, pana la maratoane si curse cu ratuste de cauciuc pe Tamisa. Nu trece luna fara ca cineva dintre colegi/amici/cunoscuti sa nu participe in vreo astfel de actiune, cu sustinerea sponsorizarilor din partea prietenilor.

Ceea ce fac organizatiile de caritate aici este cu adevarat admirabil.

Advertisements

2 thoughts on “Britanicii cu nasul rosu

  1. Impresionant cum dintr-un flecustes poti scoate bani, poti crea o miscare, o moda, um mod de viata…Cum zici tu- admirabil!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s